Friday 18 April 2014

Masterchef Atin !



Salam jumaat !

Hai semuaaaa , hari penghulu segala hari . Moga kita sama-sama dapat berkat dihari yang mulia ini . Inshaa Allah , aamiin . Bersambung balik tajuk entry tu , perhhh . Bukan main lagi dak atin punya tajuk entry ! Hahaha . Feeling-feeling masterchef pulak kau ye ! Hihi . Sebenarnya macam ni , seperti selalu bila mak keje dekat rumah ni tak ada siapa pun yang masak . Aku pulak belajar dekat kuantan , jauh benau kalau nak balik masakkan untuk abah . So dipendekkan cerita bila aku dah start cuti sem ni , aku la jadi tukang masak abah pulak . Hihihi . Nak kata pro bab memasak ni memang idok le . mungkin aku ni dikategori semi-pro je dalam bab masak-memasak ni . Hehehe . Nak ke dapur tu untuk masak boleh je tapi masakan tu takla sesedap mak yang masak . Lepas untuk tekak aku makan okla kan . Hihihi . Tapi abah dari dulu lagi suruh aku belajar masak dengan mak tapi aku ni malass . Hahaha , dan aku lagi suka masak masakan omputih ni . Hahaha . Tak pun dessert sebab sedap . Aku tahu tak ada sapa yang nak buatkan kalau aku teringin makan so cerita dia buat sendiri la . Hahaha

Nak pendekkan cerita , harini aku masakkan untuk abah sambal sotong dengan sayur campur . Hihihi . Kira harini hari kedua la aku masakkan untuk abah . Semalam masak sambal sardin je , hihihi . Simple tapi sedap okey kalau makan dengan nasi panas-panas . Layan okey ! Orang kata kalau tak pandai masak pun kalau hari-hari ke dapur inshaaAllah sedap apa yang dimasak tu . Masak dengan penuh kasih sayang lagi bertambah sedap masakan kita . Hihi . Ni boleh tambah skill memasak aku ni . Hoho .

Sebenarnya aku ada nak buat dessert tapi bahan tak beli lagi . Ingat nak buat cardbury jar . Tengok dekat ig tu macam sedap jee , nak beli boleh tahan mahal mak jemah oiii ! Harga dia boleh cover 3hari punya makan kata ko ! So aku senang je google then carik resepi nak buat . Upenya senang sangat nak buat cardbury jar tu . Tinggal sediakan duit je pastu boleh buat . Memang mahal sikit nak beli bahan dia tapi lagi berbaloi sebab dapat makan lagi banyak . Hihihi . Okla tu nanti aku cerita dekat next entry . Okeyla nak amikkan anak buah nasi , opss , sebelum lupa tengokla gambar lauk yang aku masak tu ! Haha , agak-agak tergoda ke dengan masakan aku ? Hahaha . Okbye !!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.





No comments: