Tuesday, 1 April 2014

LIFE

Selamat petang !
Tetibe datang mood nak update belog . Kalau tidak menyepi saja belog ni sama macam aku . Hmm . Sepanjang umur aku 20tahun 64hari , macam-macam yang aku belajar dan macam-macam orang aku kenal . yang mana kawan yang mana itu lawan . Aku rasa dalam hidup ni boleh dikatakan kita ni lebih pentingkan diri . Ini pulak hidup sendiri dekat alam belajar . Apa yang aku nampak , hidup dalam alam belajar ni selalunya ramai yang hidup pentingkan diri aka selfish ! Kalau ada yang tolong pun mungkin sebab untuk kepentingan diri jugak . Itu aku jamin dan itu aku pasti . Aku tak tahu kenapa dan mengapa ? Mungkinkah faktor pointer yang dikejarkannye ? Itu tepuk dada tanyala diri sebab dia sendiri je yang tahu kenapa . Hmmmm

Ya , hidup ! Hidup ni ada yang datang dan pergi . Tak kisahla kawan ke apa , tapi yang pasti bukan semua orang ada waktu kau susah . Disaat kau terjatuh waktu itula kau akan nampak sapa yang menolong dan siapa yang ketawa kegembiraan ? Saat tu keluarga jela yang ada dengan kau , supporter yang sentiasa ada disaat kau terjatuh ! Hmm . Kawan ? Susah nak dicari waktu susah senang bersama . Kalau kau dapat dikira bertuah ! Sebab kawan-kawan ni banyak ragamnye . Kau takkan pernah kenal dia mungkin yang kau kenal sekadar lakonan dia semata-mata . Bak kata orang , rambut sama hitam tapi hati lain-lain . Kadang-kadang aku sendiri tak kenal dengan kawan aku , tapi aku tabah je lalui hidup ini . Tak lama je lagi , sabar selagi mampu ~


Sebenarnye dah dua kali benda ni terjadi , sebabkan kata-kata aku , orang-orang disekeliling aku menjauh . Kadang tu aku tak tahu kenapa ? Apa salah aku ? Walaupun aku dah mintak maaf tapi dia tetap dengan sikap ego dia . Tapi apa aku boleh buat , aku hanya mampu mintak maaf dan terpulang pada dia sendiri . Bila benda macam ni terjadi , aku mula ada prinsip , siapa yang nak berkawan dengan aku kawan . Siapa yang tak sudi aku tidak paksa . Aku kawan je semua orang dan tegur sapa saja . Kadang-kadang hati oranglain aku tak dapat baca , kalau mengagak pun mungkin salah . Jadi aku lebih suka diam saja lagi pun aku hanya manusia biase tak lari dari tersalah cakap buat orang terasa tanpa aku sedar . Maafkan aku yang hanya insan hina ini .


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: