Friday, 7 June 2013

Cerita Untuk Dikongsi .





Selamat petang ,

Tak lama lagi nak naik sem 2 dah , tak sabar pun ada jugak sebab terasa sangat bosan duduk dekat rumah ni . tak tahu nak buat apa kan selain makan , tengok tv atau tidur . duduk rumah lama-lam ni pun boleh buat gemuk je . haha . tapi itu kenyataan okey . kalau keluar pergi jalan-jalan pulak , duit pun sama-sama keluar #aptb . kesimpulannya duduk jelah rumah darripada biarkan duit keluar macam air . hehehe . tapi aku rasa seronok jugak cuti ni sebab rezeki aku dapat pergi Indon beberapa minggu yang lalu . aku bukanlah pergi Bandung atau Jakarta tapi hanya pergi Pulau Karimun je . boleh dikatakan indon ni kan besar so banyak tempat nak pergi pun tak pernah abis . hehe , lagi pun mak aku yang belanja , jangan banyak cakap ikut jelah . hihih . aku pergi sana naik feri je dari kukup,johor sebab nak ke pulau karimun tu makan masa 45minit hingga ke 1jam sahaja . dah lama tak naik feri jadi terasa mabuk jugakla tapi selamat tak muntah . hehe . bila sampai pergi lah checkin hotel semua tu . pada hari pertama tiba , aku agak takut-takut sikit sebab ramai orang indon tapi nama pun pergi tempat dia kan , hahah , tapi bila hari kedua aku okey sikit dah boleh cuba sesuaikan diri . pada hari sabtu baru pergi jalan-jalan pusing 1 pulau karimun tu dengan naik mini bus . jujur aku cakap comel sangat bus tu , hahaha . makanan dia pun boleh tahan la , macam masakan kita jugak cuma ada beza lah sikit . kalau untuk shopping pulak , banyak telekung dan baju-baju dan macam-macam lagi la . boleh tahan cantik . apa pun aku enjoy pergi sana . hihih ^__^



ni lah bus mini yg bawak kteorang jln .


with my mom .


masjid dekat sana

ka'abah yg dibuat 


                                        
aku . hihi

tempat feri .


itu sahaja cerita aku buata kali ini , ada masa aku cerita lagi okey . assalamualaikum :)



No comments: