Sunday 20 April 2014

Puding Roti Gigi Besi




Selamat petangggg !

Datang mood nak share cerita dekat silent reader gua harini . Hihihi . Actually harini gua tetibe rajin nak buat puding roti . Okey tu maksudnya dah datang aura nak buat dessert ni . Dah lama gua tak baking-membaking ni . Almaklumla study jauh sangat pastu duduk asrama so mana ada oven nak main masak-masak ni . Hihihi .

Gua sebenarnya buat puding roti je , takde la sepecial mana pun . Hihihi , tapi sebab puding roti dari air tangan gua tu yang buat lagi sedap . Hahaha , okey perasan lebih ! Nama puding roti gua , Puding Roti Gigi Besi . Siap ada nama okey , hahaha , sebab gua yang buatkan tambah si pembuat puding ni pakai gigi besi so secara tidak langsung puding roti diberi nama begitu . Hihihi

Ini kali keberapa buat gua pun tak ingat , tapi mungkin ini kali ke tiga rasanya . Tapi setiap kali buat mesti google cari resepi . Tak pernah nak ingat nak buat puding roti ni . Hahaha . Sekarang ni semua dihujung jari je , tengok je mana gambar puding roti yang nampak sedap amik aje resepi dia . Hahahaha .

Kali ni punya puding resepi gua amik dari belog isteri ally iskandar . Tengok macam simple je cara dia nak buat so amik ajelaa . Bila dah buat dan rasa not bad jugaklaa . Layan jugak puding roti ni , hihihi . Dapat pulak ada anak buah gua yang kuat makan , dia pun sanggup nak sponser fresh milk . Apa lagi semangat gua nak buat . Hehehe .

Untuk korang nak tahu apa resepi buat puding roti tu , {http://farahinlee.blogspot.com/2013/01/puding-roti-kunfayakun.html?m=1} just klik link tu okey . Nanti boleh la korang try pulak . Hihihi . Okeyla nanti kte story-mory lagi okey . Tunggu gua masak benda lain gua update entry lagi okey . Hihihi .

P/s: tu gambar puding roti gua sebelum masuk oven .


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: