Thursday 21 November 2013

AKU

Aku ?
Ye aku .
Boleh dikatakan AKU memang ditujukan untuk aku sendiri .
Tiba-tiba aku terfikir .
Bila tengok video Ahmad Ammar yang mati syahid tu ,
Buat aku terasa insaf .
Terasa diriku ini terlalu jahil .
Banyak dosa yang pernah lakukan .
Adakah dosa aku diampunkan Allah ?


Hmmm

Setiap hari aku berdoa
Moga aku menjadi yang lebih baik
Dan diampunkan dosaku
Aku tidak tahu berapa lama hayat aku ?
Sebentar lagi ?
Esok ?
Lusa ataupun tulat ?
Aku hanya manusia biasa .
Tidak lari dari melakukan kesilapan
Ada kala aku lalai dengan kehidupan duniawi
Sehingga lupa kehidupan akhirat yang
Sememangnya kekal abadi
Cukupkah bekalan aku untuk dibawa
Ke akhirat kelak ??

Hmmm

Aku berharap hari-hariku
Diisi dengan sesuatu yang berfaedah
Dan hari-hariku diisi dengan bekalan
Untuk aku bawa ke akhirat kelak
Moga aku diberi iman yang tebal
Agar aku dapat berubah menjadi wanita solehah kelak
In sha allah

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: